Göğüs Büyütme Estetiği

Özellikle son zamanlarda, kadınlar dış görünüşlerine daha fazla önem vermeye başlamıştır. Bu nedenle, vücut ve yüz kusurlarını gidermek için çeşitli yöntemlere başvurmuşlardır. Yöntemler arasında, en hızlı, en kesin ve en çabuk sonuç verenin estetik cerrahi olduğundan günümüz şartlarında, estetik büyük bir önem kazanmıştır. Birçok vücut kusuru için estetik işlem uygulanabilmektedir. Bu kusurlardan en yaygın olanlardan birisi, göğüslerle ilgilidir.

Kadınların önemli bir kısmı, göğüslerinin küçüklüğünden rahatsızdır. Ancak, göğüslerin küçük olması gelişen teknoloji sayesinde bir sorun olmaktan çıkmıştır. Küçük bir operasyon sonucunda, göğüsler istenilen boyutlarda büyütülebilmektedir. Bu aşamada, silikon kullanılarak göğüslere dolgu yapılmaktadır. Kısa bir süre ardından, hasta hayalindeki göğüslere kavuşmaktadır. Meme büyütme estetiğine talep, son derece fazladır.

Göğüs Büyütme Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Göğüs büyütme işlemlerinde, silikon meme implantlari kullanılmaktadır. Farklı özellik ve farklı fiyatlarda silikon seçenekleri bulunmaktadır. Hastaya en uygun olanını doktor belirlemektedir. Ardından, işlem sonrasında göğüslerinin nasıl olacağı hastaya önceden 3D simülasyon cihazı ile gösterilmektedir. Hasta da onaylarsa, işlem hemen yapılmaktadır. Anesteziyle yapılan bu uygulamanın, nereden yerleştirileceğini de hasta ve doktor belirlemektedir. Nereye yerleştirileceği de yine doktor ve hasta tarafından belirlenmektedir. Kas altı, kas üstü, meme altı, kas zarı altı veya ikili plan üzerine yerleştirilebilmektedir.

Göğüs Büyütme Ameliyatı Riskli Mi?

Göğüs büyütme ameliyatının gerek anestezi, gerekse ameliyat ile ilgili bazı riskleri bulunmaktadır. En çok rastlanan sorun ise göğüslerde kanamadır. Eğer kanama oluşursa, bu kanamanın durdurulması için ikinci bir ameliyat yapılması gerekebilmektedir. Enfeksiyon genel olarak görülmemektedir ancak göğüslere yabancı bir madde yerleştirilmesinden dolayı ortaya çıkabilmektedir. Implanta yakın bir iltihap oluşursa, protezin ameliyat ile geri alınması gerekebilmektedir. Ancak genel olarak, bu tarz sorunlarla karşılaşılmamaktadır.

Göğüs Küçültme Estetiği

Kimi kadınlar göğüslerinin küçüklüğünden rahatsızken, kimisi de büyüklüğünden rahatsız olmaktadır. Göğüslerin fazla büyük olması kadınları estetik açıdan rahatsız ederken, sağlık açısından da olumsuz etkiler. Fazla büyük göğüsler, boyun, sırt ve omuz ağrıları, sütyen askısının omuzda yarattığı çukurumsu şekil bozukluğu ve kamburluk gibi sorunlara da yol açabilir. Bu nedenle, göğüs küçültme ameliyatları da sıkça uygulanmaktadır. Meme küçültme ameliyatı ile meme vücut ile uygun bir boyuta getirilir ve aynı zamanda göğüsler arasındaki asimetriler de düzeltilir.

Göğüs Küçültme Ameliyatı Sonrası

Ameliyattan sonra çok ağrının olup olmayacağı, göğüslerini küçültmek isteyen ancak karar veremeyen kadınlar için en büyük sorunsaldır. Göğüs küçültme ameliyatından sonra, doğal olarak ağrı görülmektedir ancak bu ağrı diğer ameliyatlardan fazla değildir. Ağrı kesiciler ya da buz uygulaması ile kontrol altına alınabilmektedir. Ameliyat sonrasında hastanede kalış süresi genellikle 1 gündür. Ameliyattan sonra, 4.günde duş alınabilir ve hemen hemen 1 hafta kadar süre içerisinde normal yaşama dönülebilir.

Göğüs Dikleştirme

Göğüslerin dik olması kadınlar için, çoğunlukla büyük veya küçük olmasından bile daha önemlidir. Tüm kadınlar, göğüslerinin dik görünmesini arzu etmektedir. Ancak, bazı nedenlerle göğüsler sarkmaktadır. Bu sarkmalar özellikle yaş ilerledikçe artmaktadır. Günümüzde, sarkan göğüsleri dikleştirmek de çok kolay bir hale gelmiştir.

Göğüs Dikleştirme Ameliyatı

Göğüs dikleştirme ameliyatı için farklı teknikler bulunmaktadır. Hangi yöntemin uygulanacağına hasta ve doktor birlikte karar vermektedir. Genel olarak 1,5-2 saat kadar süren bir işlem sonucunda, iyi ve kalıcı bir sonuç elde edilmektedir. Meme dikleştirme ameliyatı sonrasında, 1 hafta kadar göğüslerde şişlik olabilmektedir. Hasta 3-4 gün içerisinde normal hayatına dönebilmektedir.