Göğüs Estetiği

Günümüzde, estetik kadınlar için son derece önemlidir. Görünüşünden memnun olmayan kadınlar, estetik ameliyatı olmayı tercih etmektedir. Estetik ameliyatı, sihirli bir dokunuş gibi, insanlara istedikleri görünümü kazandırmaktadır. Estetik operasyonlar, kişilere büyük bir özgüven aşılamaktadır. Kadınlar ve erkekler çeşitli sebeplerle, estetiğe başvurmaktadır. Gelişen teknoloji, tıp alanında bu aşamada da çok faydalı olmaktadır. Dudak dolgusu, burun estetiği, kaş germe gibi estetik kategorisinde birçok cerrahi işlem yapılabilmektedir.

Göğüs Büyütme

Günümüzün en çok yapılan estetik ameliyatlarından bir tanesi, göğüs estetiği ameliyatıdır. Göğüslerinin küçüklüğünden rahatsız olan kadınlar, meme büyütme işlemi için ameliyat olmaktadır. Bu ameliyat ile kadınların göğüsleri istenilen boyutlarda büyütülebilmektedir. Ayrıca bu işlem, her iki memenin eşit hale getirilmesi için de uygulanmaktadır. Hastaya, öncelikle 3D Vectra Simülasyon cihazı ile işlem bittiğinde göğüslerin nasıl olacağı gösterilir. Böylelikle, hastanın karar vermesi çok daha kolay olur.

Göğüs Büyütme Ameliyatı Ve Sonrası

Göğüs büyütme ameliyatı için kullanılan ana madde silikondur. Farklı silikon seçenekleri bulunmakta olup, silikon seçimini hasta ile doktor birlikte yapmaktadır. Daha sonra, silikonun nereden yerleştirileceğine ve nereye yerleştirileceğine karar verilmektedir. Anestezi ile uygulanan bu ameliyat sonrasında, anesteziden uyanıldığında hasta ağrı hissetmez ve işlem bittiğinde hayal ettiği göğüslere sahip olmuş olur. Normal yaşamına 5-7 gün içerisinde dönebilir ancak bir ay özel bir sütyen kullanması gerekir. Ayrıca, 2 ay kadar ağır kol hareketleri gerektiren egzersizlerden de kaçınmalıdır.

Göğüs Dikleştirme

Kadınların, göğüsleri ile ilgili sorunlarından bir diğeri de göğüslerin sarkmasıdır. Göğüsler, kilo alma, hamilelik, sigara, yaşlanma veya yerçekimi gibi nedenlerle sarkmaktadır. Özellikle ilerleyen yaşlarda sarkmanın önüne geçmek son derece güç olmaktadır. Bu aşamada, meme dikleştirme uygulamaları devreye girmektedir. Göğüslerinden rahatsız olan tüm kadınlar için uygulanabilmektedir.

Göğüs Dikleştirme Ameliyatı ve Sonrası

Göğüs dikleştirme ameliyatı genel ya da sedasyon anestezisi ile yapılmaktadır. Ameliyat ortalama 2,2-5 saat kadar sürmektedir. Ameliyat sonrasında hastada hafif bir ağrı görülür ve bu ağrı, ağrı kesici ilaçlar yardımıyla kontrol altına alınabilir. Genel olarak bu işlemden sonra, hasta 1 gün hastanede kalır. Ertesi gün pansumanın yenilenmesi sonrasında, evine dönebilir. Hasta, ameliyattan yaklaşık olarak 5 gün sonra normal hayatına dönebilmektedir. Ayrıca, hafif egzersizler yapmasında da fayda vardır. Ancak, tempolu egzersizler yapmak için 1 ay kadar beklemelidir.

Göğüs Küçültme

Günümüzde kadınların hemen hemen %80’i göğüslerinden memnun değildir. Göğüs ile ilgili sorunlar, fazla küçüklük, sarkıklık ve fazla büyüklük olmaktadır. Göğüs küçültme uygulamalarına da talep oldukça fazladır. Göğüslerinin fazla büyük olmasından rahatsız olan kadınlar, göğüslerini küçülttürmek için estetik operasyonlara başvurmaktadır.

Göğüslerin Fazla Büyük Olması Ne Gibi Sorunlar Yaratır?

Göğüslerin fazla büyük olması, öncelikle boyunda, sırtta ve omuzda ağrılara neden olmaktadır. Bu durum, kamburluğu beraberinde getirmektedir. Ayrıca, sütyen askısı omuzda çukurumsu bir şekil bozukluğu yaratmaktadır. Göğüslerin karına temas etmesinden dolayı pişik gibi problemler de ortaya çıkmaktadır. Bunların yanı sıra, fiziksel aktiviteleri kısıtlaması gibi sorunlar yaratmaktadır.

Göğüs Küçültme Ameliyatı

Meme küçültme ameliyatı ile memeler vücuda uygun bir boyuta getirilirken aynı zamanda iki memenin birbirine eşit olması sağlanıp, asimetrik görüntüler düzeltilmektedir. Ameliyattan sonra, hastanın en az üç gün evinde istirahat etmesi gerekir. Doktorun verdiği ağrı kesici ve antibiyotiklerin kullanımı da aksatılmamalıdır. 1 ay boyunca, sporcu sütyeni giyilmelidir. Ameliyat sonrası ağrı, diğer ameliyatlarda olduğundan fazla değildir. Buz uygulaması ve ağrı kesiciler yardımıyla bu ağrıların üzerinden gelinebilir.