Göğüs Estetik Uygulamaları

Günümüzde estetik uygulamaları son derece yaygındır. Görünümünden memnun olmayan kadın ve erkekler, estetik cerrahi sayesinde hayallerindeki görünüme sahip olmaktadır. Estetik işlemler arasında en yaygın olanlarından birisi, göğüs estetiğidir. Kadınların, yaklaşık %80’i göğüslerinden memnun değildir. Kimisi fazla büyük olmasından şikayet ederken, kimisi fazla küçük olmasından şikayet eder. Göğüslerinin sarkık olmasından şikayet eden kadınlar da oldukça fazladır. Ayrıca, göğüslerinin eşit olmamasından rahatsız olan kadınlar da bulunmaktadır. Göğüslerinden memnun olmayan kadınlar, göğüs estetiğine başvurmaktadır. Göğüs estetiği sayesinde, tüm kadınlar hayal ettiği göğüslere kavuşabilmektedir.

Göğüs Küçültme İşlemleri

Göğüslerin fazla büyük olması, kadınları birçok nedenden dolayı kötü etkilemektedir. Fazla büyük göğüsler, sırt, boyun ve omuz ağrılarına sebep olmaktadır. Zaman ilerledikçe kamburluk gibi daha büyük sorunlar yaratmaktadır. Ayrıca, göğüslerin karna sürekli temas etmesinden dolayı pişik ve kötü koku oluşmaktadır. Sutyen askısının omuzda çukurumsu bozukluklar oluşturması da ayrı bir sorundur. Bunlardan hariç, fazla büyük göğüsler kadınların istedikleri giysileri giymelerine zaman zaman engel olmaktadır. İşte tüm bu nedenlerden dolayı, göğüsleri büyük olan kadınlar göğüslerinin küçülmesi için meme küçültme ameliyatı olmaktadır.

Göğüs Küçültme Ameliyatı

Meme küçültme ameliyatında, fazla meme dokusu ve üzerindeki deri çıkartılmaktadır. Sonrasında, meme başı olması gereken yere taşınmaktadır. Bu ameliyat, genel anestezi ile ameliyathanede uygulanmaktadır. Ameliyat, 2,5-3 saat kadar sürmektedir.

Ameliyattan sonra, hasta hafif bir ağrı hissedebilmektedir. Bu ağrının, ağrı kesiciler yardımıyla önüne geçilebilmektedir. Memelerin üzerine, sutyene benzer bir sargı sarılır ve ameliyattan sonra sutyen giydirilir. Çoğu zaman, her iki memeye dren denilen borular yerleştirilir ve bu borular 24-72 saat içerisinde geri çıkartılır. Meme başı üzerine, ayrıca pansuman uygulanır. Dikişler, 7-10 gün sonra alınır. İlk zamanlarda, şişlik ve meme başında hissizlik gibi durumlar görülebilir. Ancak, hasta bir haftalık süre içerisinde normal hayatına dönebilir.

Göğüs Büyütme İşlemleri

Göğüslerinin büyüklüğünden rahatsız olan kadınlar olduğu gibi, göğüslerinin küçüklüğünden rahatsız olan kadınlar da oldukça fazladır. Göğüslerinin küçük olmasından memnun olmayan kadınlar, göğüs büyütmek için estetik operasyonlara başvurmaktadır. Göğüs büyütme ameliyatı ile göğüsler istenilen boyutlarda büyütülebilmektedir. Göğüs büyütme ameliyatı, oldukça rahat geçmektedir.

Göğüs Büyütme Ameliyatı

Meme büyütme ameliyatı için, silikon kullanılmaktadır. Farklı silikon çeşitleri bulunmaktadır. Bu silikonlardan hangisinin uygulanacağına, doktor ve hasta birlikte konuşarak karar vermektedir. Ayrıca kullanılacak silikon, hastanın vücuduna bağlı olarak da seçilmektedir. Silikonların nereden uygulanacağı ve nereye uygulanacağı konusunda da doktor ve hasta birlikte karar vermektedir.

Göğüs büyütme ameliyatı yaklaşık olarak 2 saat sürmektedir. Ameliyattan bir gün sonra, hasta taburcu edilmektedir. Hastanın en az iki gün istirahat etmesi gerekmektedir. Ağrı pek fazla görülmemekle birlikte, dolgunluk hissi hasta alışana kadar, hastayı rahatsız edebilmektedir. Hastanın, bir süre ağır kol hareketi gerektiren tempolu egzersizler yapmaması gerekmektedir. Hasta, ortalama bir hafta süre içerisinde normal hayatına dönebilmektedir.

Göğüs Dikleştirme Ameliyatı

Göğüslerle ilgili sıkıntılı olan mevzulardan biri de sarkmadır. Yaşlanma, kilo alma, yerçekimi ve benzeri sebeplerle göğüsler sarkmaktadır. Sarkmış göğüslerinden rahatsız olan kadınlar, göğüs dikleştirme ameliyatı ile göğüslerinin yeniden dikleşmesini sağlayabilmektedir. Meme dikleştirme ameliyatı, kısa sürede, kalıcı bir çözüm vermektedir. Ameliyat sonrası ağrı, diğer ameliyatlarda olduğundan daha fazla olmamaktadır. Bu hafif ağrı da, ağrı kesici ilaçlar ile bastırılabilmektedir. Genellikle ameliyattan bir gün sonra hasta taburcu edilmektedir. Hastanın en az 2-3 gün istirahat etmesi gerekmektedir. Hasta bir hafta içerisinde, normal yaşamına dönebilmektedir.