Botox: Yılan zehiri değil, ilaç

Geçtiğimiz günlerde Plastik Cerrah Dr.Semih Gök Veni Vidi ailesine katıldı. Buradan böyle göz kapağı, göz altı torbaları ve göz çevresi ile ilgili estetik cerrahi ve kırışıklık tedavisi uygulamalarında kendisinden bilgi alabilirsiniz. Kendisi ile yaptığımız söyleşide son günlerde pepüler olan uygulamalardan Botox ve kırışıklık tedavisi hakkında konuştuk.

Kırışıklıklar nasıl oluşur?
Botox’un yüz bölgesindeki faydasını daha iyi anlayabilmek için öncelikle kırışıklıkların nasıl oluştuğunu bilmek lazım. Yüzümüzde mimiklerimizi her hareket ettirdiğimizde yani güldüğümüz, kızdığımız, şaşırdığımız zaman cilt altındaki kaslar hareket eder. Bu hareketlerin sürekli tekrarlanmaları ile zamanla yüzümüzde kırışıklıklar oluşur. Bu kırışıklıklara dinamik kırışıklıklar adı verilir. Kişinin mimiklerini kullanma sıklığı, güneşe maruz kaldığı süre, cilt ve kas yapısı, yaş ve cinsiyet bu kırışıklıkların seviyesinde belirleyicidir.

Botox nedir?
Botox zamanla yüzde oluşan dinamik kırışıklıkları, çizgileri azaltan basit, cerrahi olmayan bir uygulamadır.
On dakikalık bir uygulama ile kınşıklıklara yol açan kasları 4 ile 6 aya kadar
gevşetir. 3-7 gün içerisinde etkili olmaya başlar. Basit, hızlı ve iyileşme süreci gerektirmeyen bir uygulama olduğu için birçok insan uygulama sonrası işine ve günlük hayatına geri döner.

Botox hangi bölgelere uygulanır?
Özellikle mimik kaslarının hareketine bağlı olarak ortaya çıkan alın bölgesi, kaş arası ve göz kenarı çizgileri Botox tedavisine son derece iyi cevap vermektedir. Bunun dışında üst dudak ve boyun çizgileri tedavi edilebilir. Ayrıca el, ayak ve koltuk altı bölgeleri terleme tedavisinde Botox kullanılmaktadır.

Uygulama nasıl olur?
Doktorunuz en iyi sonucu alabilmek için enjeksiyon yapılacak bölgeyi tespit eder. Anestezi gerekmez, hassasiyete gore belki anestetik bir krem veya buz kompresi uygulanabilir.
Uygulanacak her bölgeye çok az dozlarda Botox enjeksiyonla tatbik edilir.

Botox’un etkisi ne kadar sürer?
Botox’un etkisi 4 ay kadar sürmektedir. Tekrar eden uygulamalarda bu süre artmaktadır.

Yan etkisi var mıdır?
Bilinçli ve tecrübeli ellerde yan etkisi çok azdır. Çok nadir olarak, baş ağrısı veya yanlış yere uygulama sonucu geçici göz kapağı düşüklüğü görülür. Enjeksiyon alanında nadiren hafif kızarıklık görülebilir, makyajla kolayca kapatılabilir.

Botox tam olarak nedir?
Botox, Clostridum Botulinum bakterisinden üretilmiş doğal, saflaştırılmış proteindir. Kırışıklığa yol açan kaslara ince uçlu enjektörler ile çok düşük dozlarda uygulanır. Botox dinamik, kırışıklıklara yol açan kasları geçici süre ile gevşeterek etkisini gösterir. Botox’un etkisi uygulandığı bölge ile sınırlıdır, vücut içerisinde dolaşmaz.

Botox uygulamaları ağrılı mıdır?
Çok az ve kısa süreli batma hissi duyulur. Uygulama tamamlandığında genellikle hiçbir ağrı kalmaz.

Kimler Botox ile kırışıklık tedavisi için uygundur?
18-65 yaş aralığı içerisindeyseniz ve olabileceğinizin en iyisini görünmek istiyorsanız Botox sizin için uygundur,.. Görünüşüne önem veren binlerce kadın ve erkek Botox’un faydalarını keşfetti. Sadece sanatçılar, politikacılar, modeller değil, öğretmenler, anneler ve iş dünyasından ve hayatın her alanından insanlar.

Botox hakkında yalnış bilinenler ve doğruları

Botox yılan zehiridir. (Yanlış)
Botox, Clostridum Botulinum bakterisinden üretilmiş doğal, saflaştırılmış proteindir. (Doğru)

Botox yeni kırışıklıklara yol açar. (Yanlış)
Botox’un etkisi uygulandığı bölge ile sınırlıdır, vucut içerisinde dolaşmaz. (Doğru)

Botox uygulamalarına devam etmezsem kırışıklıklarım daha kötü olur. (Yanlış)
Kırışıklıklarınız yavaş yavaş tedavi öncesi durumuna geri döner. (Doğru)

Botox uygulanınca yüz şişer. (Yanlış)
Yüze yapılan dolgu uygulamaları Botox zannedilmektedir. Botox bir dolgu maddesi değildir. Yüzü şişirmez.(Doğru)

Botox sadece kırışıklıklarda kullanılır. (Yanlış)
Botox ile yüz bölgesinde alın, kaş arası ve göz kenarı kırışıklıklarının yanı sıra dudak üstü ve boyun çizgileri tedavi edilebilir. Gerilim tipi baş ağrısında kullanılmaktadır. Ayrıca el, ayak ve koltukaltı bölgeleri terleme tedavisinde Botox kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra serebral palsi dahil olmak üzere birçok nörolojik hastalık, göz tiki ve şaşılık dahil olmak üzere oftalmoloji alanında birçok hastalığın tedavisinde uygulanmaktadır.(Doğru)

Botox enjeksiyonu yerine kremlerle kırışıklıklap aynı seviyede gidermek mümkündür. (Yanlış)
Botox doktor tarafından kas içerisine seçici olarak yapılan bir enjeksiyondur. Kremler bizzat cilde uygulanır, yüzeysel etkilidir. Etki mekanizmaları farklıdır. Botox dinamik kırışıklıkları etkin bir şekilde giderirken, kremler sadece yüzeysel ince kırışıklıklarda kullanılmaktadır.